Jautājumi un atbildes

Ar kādām problēmām var saskarties, izvēloties hostingu?
03-02-2013
Vitalijs Petrovs
Посмотреть ответ
Отвечает эксперт: Sergejs

1. Nepieciešamā atbalsta trūkums

Šī ir visizplatītākā problēma. Kad notiek serveru uzkāršanās vai citi hostinga darbības traucējumi, ļoti bieži ir novērojami gadījumi, kad atbalsta dienests nereaģē uz Jūsu ziņojumiem.

Lai noteiktu, cik kompetenti šajā jautājumā ir tie vai citi hostinga pakalpojuma sniedzēji, veiciet dažus dažādus eksperimentus.

Vispār, atbalsta dienests,- tas ir primārais, kas nepieciešams mājas lapas normālai darbībai.

    2. Iepriekš neatrunāto, slēpto maksājumu esamība

Pavisam nesen tā bija izplatīta parādība, kuru piekopa daudzas hostinga kompānijas. Slēptie maksājumi var būt kā papildus trafika, e-pasta kastīšu piešķiršana Jūsu domēna ietvaros, CGI, PHP, MySQL utt. piešķiršana.

Iepazīstoties ar kompānijas tarifu plāniem, ir nepieciešamas uzreiz noskaidrot jautājumus par iespējamajiem papildus maksājumiem. Šim nolūkam izveidojiet sarakstu ar esošajiem hostinga papildus servisiem, konkrēti: PHP3/PHP4, PERL 5, C++, MySQL, SSI, Crontab, FTP, apakšdomēni, POP3 kastītes, ikdienas datu kopēšana, savas ERROR 404 lapa, DNS un e-pasta vadību caur internetu utt. Izlasiet no saraksta tos servisus, kuri Jums būs nepieciešami, un noskaidrojiet, vai to darbība ieiet hostinga pakalpojumu sniedzēju piedāvātā tarifu plāna cenā. Atsvabiniet sevi no papildus jautājumiem nākotnē.

    3. Lēns serveru darbības ātrums

Lai noskaidrotu, cik droši darbojas serveri īstenībā, nelasiet informāciju par to hostinga pakalpojumu sniedzēja vietnē. Vislabāk, apskatieties atsauksmes par hostingu attiecīgajos forumos un konferencēs, kuras nav atkarīgas no jebkādiem hostinga pakalpojumu sniedzējiem.

Apgūstot informāciju, ņemiet vērā to, ka katram hostingam ir savi konkurenti, un, iespējams, konkurenti speciāli var ievietot nepatiesu informāciju par šo hostingu. Viedokļiem var uzticēties tikai tad, ja tie bieži ir sastopami dažādos forumos un tos ir atstājuši dažādi web speciālisti, kuri ir reģistrējuši forumā savu e-pastu un, pats galvenais – mājas lapas adresi. Par to var uzzināt dalībnieka profilā, norādi uz kuru, kā likums, var atrast blakus atstātajam ziņojumam.

    4. Kopējā tendence: apkalpošanas kvalitātes pasliktināšanās palielinoties klientu skaitam

Neapšaubāmi, šo apgalvojumu nevar attiecināt uz visiem hostinga pakalpojumu sniedzējiem, bet ar to nerēķināties nevar. Gadās, ka kompānija, kurai ir tūkstošiem klientu, reizumis ignorē Jūsu jautājumus vērstus palīdzības dienestā, vai nesavlaicīgi uz tiem atbild. Un otrādi: jauna hostinga kompānija, kura vēl nav izgājusi no pašizmaksas līmeņa, visiem spēkiem cenšas apkalpot katru jauno klientu. Secinājums: ņemiet vērā šo tendenci un studējiet neatkarīgos viedokļus gan forumos, gan konferencēs. Tādēļ, ja Jums, līdztekus esot vienādiem noteikumiem, ir jāizvēlas starp nesen parādījušos hostinga kompāniju un to, kura hostinga pakalpoju tirgū ir jau vairāk kā gadu – bez liekas domāšanas izvēlieties pēdējo.

Secinājumi

Neuzķerieties uz reklāmas trikiem: skaisti saukļi un apraksti, skaists noformējums un kaudze nesaprotamu funkciju. Izlasiet informāciju par hostinga kompāniju internetā un ne tikai tās mājas lapā, bet arī neatkarīgajos resursos un forumos. Tikai atcerieties, ka hostinga pakalpojuma sniedzējiem var būt konkurenti, kuri speciāli atstāj sliktas atsauksmes, vai arī pati kompānija var sevi saslavēt, kur vien tikai tas ir iespējams. Apskatieties tā profilu, kurš ir atstājis atsauksmi (parasti tā ir izvietota blakus ziņojumam), tādējādi Jūs varēsiet gūt labāku priekšstatu par autoru un sapratīsiet, vai var ticēt viņa teiktajam. Gadījumā, ja informāciju ir atstājuši dažādi cilvēki dažādos resursos, tad tā, visticamāk, ir patiesa.

Noteikti veiciet hostinga testēšanu apmēram mēneša garumā, pārbaudiet servisa līmeni, tehniskā atbalsta darbu, piedāvājamo pakalpojumu kvalitāti. Ja Jūs tas viss apmierina, noslēdziet ar pakalpojumu sniedzēju līgumu uz gadu – tādā veidā Jūs varēsiet saņemt atlaidi līdz 20%.

Pastāstiet, lūdzu, ar vienkāršiem vārdiem, ko nozīme hostings (mājas lapas uzturēšana) un kā var izvietot mājas lapu internetā
21-09-2013
Pēteris
Посмотреть ответ
Отвечает эксперт: Sergejs

Hostings (mājas lapu uzturēšana) ir veids, kā internetā izvietot mājas lapu. Kolīdz mājas lapa izvietota serverī, ikviens tai var piekļūt, ievadot pārlūkprogrammā domēna vārdu. Mājas lapa ir pieejama 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā, 365 dienas gadā.

Lai izvietotu mājas lapu internetā, nepieciešams:

- pirmkārt, mājas lapa. Ir vajadzīga mājas lapas kopija lokālajā datorā (html datne) vai gatavie materiāli un skripts, kas ļauj izveidot mājas lapu tieši uz servera.

- domēna vārds. Nepieciešams atrast vai izveidot mājas lapas domēna vārdu. Vēlams, lai vārds atklātu mājas lapas tematiku un būtu viegli iegaumējams. Domēna vārds pēc jūsu izvēles var būt piesaistīts jebkurai domēna zonai, piemēram: .lv, .com, .eu, .org, utt. Domēna zonas izvēlē vadieties pēc domēnu tematikas, piemēram, .com domēni paredzēti komerciāla rakstura mājas lapām, .org – valsts iestādēm un sabiedriskām organizācijām, savukārt reģionālie domēni (piemēram, .lv) liecina par mājas lapas piederību kādam reģionam. Šie nosacījumi nav obligāti, tomēr tos ir vērts paturēt prātā.

- hostinga jeb mājas lapas uzturēšanas tarifa izvēle.

Kā izvietot mājas lapu internetā.

Hostings un domēns mājas lapai.

Ja esat izveidojuši mājas lapu, bet tā vēl atrodas jūsu datorā, jo jums nav ne jausmas, kā to izvietot internetā, neskumstiet, jo viss nav tik sarežģīti, kā šķiet pirmajā acu uzmetienā.

Kas ir hostings (mājas lapas uzturēšana) un kur rast vietu mājas lapai.

Ja vēlaties izvietot mājas lapu, tai ir jāatrod vieta (kā grāmatai plauktā). Internetā šādas vietas piedāvā īpaši pakalpojumu sniedzēji – hostinga uzņēmumi. Tie nodrošina vietu jūsu mājas lapai savā serverī – datorā, kurā uzstādītas īpašas programmas un kas ir pastāvīgi pieslēgts tīklam. Faktiski internets sastāv no šādiem neskaitāmiem, savā starpā saistītiem datoriem.

Tātad ir nepieciešams atrast jūsu lapai mājas – hostingu (mājas lapas uzturēšanas vietu). Šādā namā var nopirkt dzīvokli, bet var arī mitināties bez maksas. Vienlaikus ir jāsaprot, ka bez maksas jūsu iespējas ir krietni ierobežotas: nav pieejami skripti (nevarēsiet izveidot viesu grāmatu, balsošanu, forumu, čatu u.c.), mājas lapā jāievieto obligātas reklāmas (baneri), ir ierobežots pieejamais apjoms (parasti ne vairāk kā 3 līdz 10 megabaiti), turklāt hostinga uzņēmums, nodrošinot bezmaksas hostingu, nenes atbildību, līdz ar to var gadīties negaidīti palikt bez dzīvokļa.

Kas ir pilns interneta hostinga pakalpojumu kāsts.

„Pilns pakalpojumu klāsts” ir dažādu pakalpojumu saraksts papildus vietas nodrošinājumam mājas lapai, pārraides apjomam un elektroniskā pasta apstrādei. Šādi pakalpojumi var būt, piemēram, bezmaksas 24/7 tehniskā atbalsta tālrunis, mājas lapas dizaina izstrāde un mājas lapas satura tehniskā apkalpošana.

Vai drīkst virtuālajā hostingā veidot čatus?
24-10-2013
Jūris
Посмотреть ответ
Отвечает эксперт: Sergejs

Lai izvairītos no servera pārslodzes, nerekomendējam savā virtuālajā hostingā veidot publisko čatu un portālu sktiptus (PhpNuke, E-Xoops, Xoops, SmallNuke, PostNuke, Limbo u.c.)

Vai ir vērts izmantot pakalpojumu sniedzējus kuri piedeva pakalpojumu nevis HDD, bet SSD diskos? Dzirdu par šo piedāvājamu ar vien biežāk.
28-05-2015
Aleksandrs
Посмотреть ответ
Отвечает эксперт: Sergejs

Labdien!

Jā, Jums ir taisnība, hostinga sniedzēji tiešam sāk biežāk runāt par SSD disku pieejamību un par to cik labāk tie ir, it īpaši salīdzinājuma ar HDD diskiem!

Ar ko SSD atšķiras no HDD?


Solid State Drive jeb SSD ir datu uzglabāšanas tehnoloģija, kas atšķirībā no cietajiem diskiem ir balstīta uz Flash vai DRAM. Respektīvi, dati šādos diskos , atšķirībā no HDD diskiem, tiek saglabāti ar pusvadītāju, nevis rotējošu disku un kustīgu lasošo galviņu palīdzību.

Parastam cietajam diskam ir ļoti daudz un dažādu aiztures laiku. Lai nolasītu datus, cietajam diskam ir jāiegriež tā motors līdz nepieciešamajam apgriezienu skaitam, jāpārvieto lasošā galviņa līdz pareizajai vietai uz diska virsmas un jāsagaida, kamēr disks būs aizrotējis līdz vajadzīgās datu vienības sākumam. Visas šīs darbības ir jāizdara vēl pirms ir iespējams sākt nolasīt datus.

SSD diskiem nav rotējošo disku, kustīgu galviņu un citu mehānisku komponenšu, tādēļ to aiztures laiki ir salīdzinoši niecīgi. Parasti nepieciešamais laiks, lai disks sagatavotos uzsākt vajadzīgo datu nolasīšanu, ir no 0.1 līdz 0.5ms.

Kadas ir SSD diska galvenas priekšrocības?

SSD diski spēj daudz ātrāk nolasīt datus, nekā klasiskie cietie diski. Tieši tas arī padara iespējamus tādus reklāmas, kuros dators ar SSD disku var ieslēgties aptuveni divas-trīs reizes ātrāk.

Cietā diska ātrdarbība ir ļoti mainīga, jo tas, cik ātri būs iespējams datus nolasīt no diska virsmas, neskaitot aiztures laikus, būs atkarīgs, cik tuvu diska ārējai malai tie atrodas.
Klasiskie cietie diski ir trausli. Datu nolasīšanu no to virsmas veic galviņa, kura atrodas ar milimetra daļām attālumā no diska virsmas. Pēkšņa trieciena gadījumā pastāv iespēja, ka galviņa, diskam vēl aizvien rotējot ar vairāku tūkstošu apgriezienu skaitu minūtē, saskarsies ar virsmu un sabojās to. Šādi iespējams pazaudēt visu, kas bija ierakstīts uz diska virsmas attiecīgajā vietā. Ar lielu varbūtību tas var arī nozīmēt diska nāvi, jo iespējams sabojāt ne tikai diska virsmu, bet arī pašu galviņu.

SSD diski turpretī savas konstrukcijas dēļ jau ilgstoši tiek lietoti lidmašīnu melnajās kastēs un dažādās militārajās iekārtās.

Pēc visas informācijas minētas augstāk, es varu tikai un vienīgi rekomendēt hostinga pakalpojuma sniedzējus kuri piedeva iespēju izmantot hostingu uz SSD!

Lūdzu izmantojiet šo formu, lai uzdot jautājumu